Quant a les ràtios, el currículum diu han d'haver-hi un màxim de vint-i-cinc alumnes per aula, però actualment i a causa de les retallades, s'ha autoritzat a posar vint-i-set alumnes i mig, és a dir, vint-i-vuit. Això suposa que l'atenció que reben els alumnes pot arribar a ser deficient i les aules d'acollida absorbeixen part d'alumnes nouvinguts que necessiten una atenció especial per poder arribar al nivell de l'aula ordinària.
Sobre aquest tema també vam debatre si estàvem d'acord o no amb l'existència d'aquest tipus d'aules, des del meu punt de vista, considero que l'interessant és que no hagin d'haver-hi aquestes aules, però donada la nova realitat social en què vivim, trobem molts nouvinguts que manquen de coneixements sobre la llengua i la cultura catalana. Malauradament aquests nens han de passar per l'aula d'acollida per poder assolir un nivell bàsic al més aviat possible per tal que es puguin reincorporar a les aules ordinàries amb la resta de companys. Però també penso que seria més interessant que vingués un professor de suport a l'aula ordinària, per atendre l'alumnat nouvingut, i sense separar als nens del grup classe, ja que és vital la relació entre els iguals.
Jo personalment respecto tot tipus de religió, però no estic d'acord amb què en les escoles públiques es doni classe de religió, ja que crec que no és una matèria important per a la vida acadèmica i que resta hores a fer coses més productives. La religió és una cosa tan personal, que no s'hauria de veure involucrada en institucions públiques de cap mena. Qui la vulgui que vagi a una escola religiosa o que els familiars, si tant d'interès tenen en què el seu fill n'aprengui, li ensenyin a casa o través d'altres mitjans. D'altra banda com ja he comentat abans, trobem molts nens d'altres països i religions diverses, per això ha de ser una escola pública laica, i sinó que donin classes de totes les religions possibles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada