Durant aquesta classe vam parlar i debatre sobre els llibres de text; van sorgir preguntes com ara si eren realment importants per poder ensenyar, si se'n feia un ús correcte, etc. el Martí ens va portar un munt de llibres de text per poder observar i ens va explicar que les editorials duen una carrera de fons per tal de vendre els més llibres possibles a les escoles. Des del meu punt de vista, s'hauria d'analitzar en quines assignatures realment es necessita un llibre per poder aprendre, és a dir, hi ha informació als llibres que no canvia mai, tot i així, cada dos anys en surt una adaptació nova amb gairebé tota la mateixa informació i això ho trobo molt mal fet. En primer lloc la pèrdua de paper que s'utilitza, en segon lloc, no té cap sentit fer gastar diners a les famílies amb llibres i llibres en aquest monopoli de les editorials quan la realitat és que entre tots tenim la solució a un món més sostenible en tots els àmbits. Per desgràcia per culpa dels diners, portem les coses en un context que frega el ridícul quan realment tot és més senzill. En aquest cas és lamentable. Estic d'acord en el fet que hi hagi llibres de text que serveixin de guia per als professors, ja que aquests han estat fets per professionals de l'educació, tot i que hi ha que no flueixen cap a un bon aprenentatge, ja sigui perquè són avorrits, molt teòrics, poc didàctics etc. hi trobem de tot. L'interessant és poder alternar llibres d'algunes assignatures que com ara medi que sol tenir molta informació i imatges, però durant els primers cicles podem optar per fitxes, unitats didàctiques, material audiovisual, internet etc. estic segur que amb la imaginació del mestre i la seva creativitat els llibres poden passar en un segon pla.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada